گذر به سمت آدرس های عددی ورژن 6 اینترنت (IPv6)
 
کامپیوتر و شبکه
 
 
سه شنبه 15 آذر 1390برچسب:, :: 16:57 ::  نويسنده : تورج

برای هماهنگی با اپراتورهای مرتبط به منظور روبه‌رو شدن با مخاطرات همزیستی IP نسخه 4 و 6 و مطابقت آدرس‌های اینترنتی با شرایط فعلی سازمان فن‌آوری اطلاعات به همراه وزارت ارتباطات و زیرمجموعه‌های مرتبط ساختار راهبری و اجرایی گذر به IPv6 را اجرایی کرد.

علی‌اصغر انصاری در همایش گذر از آدرس‌های عددی نسخه 4 به 6 که به مناسبت 18 خرداد که روز گذار به سمت آدرس‌های عددی ورژن 6 اینترنت (IPv6) نام‌گذاری شده، اظهار کرد: توزیع IPهای نسخه 4 اینترنت سال گذشته به اتمام رسید و تمام کشورهای فعال در توسعه شبکه را با محدودیت‌های IPهای اینترنتی روبه‌رو کرد.

وی با اشاره به محدودیت‌های IPV4 گفت: با توجه به فضای آدرس‌دهی پایین نسخه چهارم آدرس‌های اینترنتی و هم‌چنین امنیت پایین، ‌کیفیت سرویس‌دهی پایین، عدم مسیریابی بهینه، تحرک‌پذیری کند و پیکربندی سخت به سوی 6 IPV حرکت خواهیم کرد.

انصاری با تاکید بر ضرورت گذر به سوی آدرس‌های عددی نسخه 6 در کشور گفت: از آنجایی که طبق برنامه پنجم توسعه نیز در کشور ما گسترش شبکه ملی اطلاعات و خدمات الکترونیکی مدنظر قرار گرفته، نیاز کشور به آدرس‌های عددی اینترنت روز به روز افزایش می‌یابد.

وی گسترش خدمات الکترونیکی، اهمیت امنیت فضای تبادل اطلاعات و کیفیت خدمات و شبکه‌های جدید، را عواملی ضروری برای استفاده از این نسخه جدید خواند و گفت: کره جنوبی که پیشتاز فن‌آوری اطلاعات در دنیا است، 100 میلیون IP آدرس نسخه 4 دارد و تاکنون نیز موفق به در اختیارگیری 10 میلیون IP آدرس نسخه 6 شده است.

معاون توسعه و مدیریت شبکه سازمان فن‌آوری اطلاعات از تشکیل گروه ضربت با مدل کشورهای پیشرفته دنیا به منظور تعیین راهبردهای لازم برای گذار به سوی IPV6 خبر داد و گفت: برای هماهنگی با اپراتورهای مرتبط به منظور روبه‌رو شدن با مخاطرات همزیستی IP نسخه 4 و 6 و مطابقت آدرس‌های اینترنتی با شرایط فعلی سازمان فن‌آوری اطلاعات به همراه وزارت ارتباطات و زیرمجموعه‌های مرتبط ساختار راهبری و اجرایی گذر به IPv6 را اجرایی کرد.

او تاکید کرد: با توجه به ضرورت گذار به سوی آدرس‌های عددی نسخه 6 نقشه راه آدرس‌های عددی اینترنتی (IPV6)، نسخه 6 ظرف دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کامپیوتر و شبکه و آدرس officenet.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 144
بازدید کل : 11086
تعداد مطالب : 74
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1